Thursday 30 October 2014

Nak kurus dengan cara selamat? Jom cuba Set Kurus Shaklee

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk update blog walaupun agak sibuk dengan rutin harian di pejabat. Sebenarnya ini merupakan cabaran jugak kat aku, ye la semua orang mempunyai masa yang sama iaitu 24 jam sehari. Kalau orang lain boleh update blog sehari 2 3 kali malah lebih sibuk dari aku, rasa malu pulak nak cakap aku tak de masa.

Ok, berbalik pada tajuk post aku. Sape yang agak2nya tak nak kurus kan. Rasanya kalau tanya perempuan, majoriti jawapannya nak kurus kan. Sebelum aku berceloteh panjang, aku mohon maaf dulu sekiranya ada yang terasa hati dengan statement aku tentang nak kurus ni. Tiada niat untuk aku menghina orang yang gemuk ya. Sebenarnya kurus ni satu bonus, ye la bila kita kurus, inshaallah lebih sihat. Betul tak? Saya tak kata, kalau gemuk tak sihat, tapi kebanyakan penyakit datang bila berat badan berlebihan. Kesuburan seseorang wanita juga berkurang. Menjadi kurus adalah langkah baik untuk lebih sihat.

Tapi...kena ingat nak kurus ni bukan mudah dan cepat ye. Jangan sesekali ambil jalan mudah untuk kurus ye. Sengsara badan nanti siapa yang susah.

Untuk itu, aku nak kongsikan kat korang semua kenapa perlu pilih Set Kurus Shaklee.



Imej Google

Reason 1:


Set Kurus Shaklee telah menjadi pilihan ribuan orang.

Kenapa?

Sebab paling utama adalah Set Kurus Shaklee ni SELAMAT dan SEMULA JADI. Anda tak perlu risau tentang kandungannya, sebab Set Kurus Shaklee ni HALAL dan yang penting ada KELULUSAN KKM. Inilah 2 perkara paling orang pentingkan sebab banyak sangat produk untuk kurus dan pelangsingan yang merbahaya di pasaran. Ada yang takde kelulusan KKM, ada yang guna bahan terlarang. Bahaya kan tu.

Reason 2:

Cara penurunan berat badan dengan Set Kurus Shaklee adalah secara sihat. Bukannya bila makan je Set Kurus Shaklee, kita boleh hentam makan semua benda. Kawal makan dan melakukan aktiviti yang membakar kalori adalah BASIC. Bukan kita tinggalkan makan terus tapi kita perlu kurangkan portion makan. Kurangkan karbohidrat seperti nasi, mee, dll tapi korang kena lebihkan protein (lauk pauk).

Satu lagi. Penurunan berat badan apabila anda ambil Set Kurus Shaklee nampaknya agak perlahan. Namun tidak akan kembalikan berat asal jika betul caranya. Jangan expect penurunan mendadak ye, sebabnya ia adalah cara yang tidak sihat.


Banyak produk pelangsingan di pasaran memberikan janji-janji palsu, tetapi tidak bagi Shaklee.


Apa yang ada dalam Set Kurus Shaklee?


Imej Google




Konsep Pertama: Bakar



Imej Google


Bakar yang dimaksudkan adalah bakar lemak. Ada juga orang gelarkan cairkan lemak. Produk yang berkesan untuk cairkan lemak dalam badan adalah Lecithin.

Fungsi Lecithin boleh baca kat sini.


Konsep Kedua: Buang

Konsep buang atau detoks ini sangat penting setelah fungsi bakar berlaku. Apabila lemak telah dipecahkan dari dalam badan, ia harus di bawa keluar melalui pembuangan najis supaya tidak tersimpan dalam badan. Produk shaklee yang sangat sesuai untuk fungsi ini adalah Herblax.

Imej Google

Konsep Ketiga: Bina

Setelah lemak disingkirkan, otot badan perlu dibina semula supaya dapat mengurangkan kesan menggeleber pada badan akibat lemak yang dibuang.

Bagaimana nak bina semula? Dengan protein rumusan khas dari Shaklee iaitu ESP.



Pada waktu inilah, ramai pengguna keliru, ye la setelah berminggu menggunakan Set Kurus Shaklee, tetapi tiada pengurangan dari segi berat badan. Jangan risau, ia NORMAL.

Kenapa?

Sebab berat statik itu adalah disebabkan pembinaan otot pada badan. TETAPI, anda akan mengalami INCHLOSS ataupun dengn kata lain, pinggul mengecil, peha mengecil dan lengan juga jadi slim.

Hehe..suka la tu sebab baju ngan seluar lama dah boleh pakai balik.


~Biar gambar berbicara~

Banyak yang kita boleh resolved apabila kita kurangkan berat badan.

Imej Google

Aku rasa cukup setakat ini perkongsian aku tentang Set Kurus Shaklee. Hopefully korang faham dengan penerangan simple aku ni.

Dapatkan Set Kurus Shaklee ini dari saya pengedar sah Shaklee anda di Putrajaya dan kawasan sekitarnya dengan harga istimewa.

Rosmiyawati Anwar (880781)
017-4792854






No comments:

Designed by UMIESUEstudio 2014