Wednesday 5 November 2014

Manfaat dan Testimoni Keberkesanan Omega Guard Shaklee

Assalamualaikum dan Salam Sayang buat semua.

Bersua lagi kita ye di alam maya. Didoakan agar anda semua sihat dan ceria. Bertemu lagi kita di bulan November dan yang pastinya bulan Oktober sudah berlalu pergi dengan pelbagai kenangan pahit dan manis. Hopefully bulan November juga akan meninggalkan kenangan manis buat kita semua, inshaallah.

Tengok saja pada tajuk post, sudah tentu korang semua tahu dan dapat agak ape yang nak Ros share kan hari ini.

Hmm sebelum tu Ros nak gtau yang bulan ni Shaklee buat double promosi lagi.

  • Omega Guard Buy 6 Free 1
Imej Google
  • Omega Guard Buy 2 Get 5% Off
Imej Google
Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh kita tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan supplement.

Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan sukar ditukarkan oleh enzim tubuh. Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses ke semua EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. Takde makna kita ambil makanan yang tinggi kandungan DHA, EPA dan lain-lain sekiranya enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik. Adalah penting untuk kita memastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya ke semua zat dan nutrien dari makanan diserap dengan baik.

Omega Guard Shaklee merupakan supplement minyak ikan yang terbaik untuk seisi keluarga. Ia boleh diambil oleh anak seawal usia setahun sehingga ke golongan dewasa dan berusia.

Jom kita lihat antara manfaat yang boleh didapati daripada minyak ikan Omega Guard ini:
  1. Sangat bagus untuk perkembangan minda dan otak. Khasiat DHA yang terkandung dalam Omega Guard dapat dinikmati oleh bayi sejak dalam kandungan lagi jika ibu-ibu mengambilnya sewaktu mengandung. Ia kemudian dapat diteruskan menerusi penyusuan susu ibu jika ibu menyusu mengambilnya. Apabila mencecah umur satu tahun, Omega Guard boleh dicampurkan ke dalam susu atau makanan kanak-kanak atau sekiranya dia pandai menguyah, dia boleh mengunyahnya.
  2. Baik untuk perkembangan memori dan fokus. Omega Guard adalah supplement yang sangat sesuai untuk orang yang mudah lupa atau hilang fokus kerana ia membantu dalam meningkatkan daya ingatan kita.
  3. Menyokong kesihatan kardiovaskular. Asid lemak Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard merupakan asid lemak yang penting dalam membantu memastikan jantung, arteri dan salur darah sentiasa berada dalam keadaan sihat dan tidak tersumbat. Omega Guard membantu merendahkan paras trigliserida (lemak dalam darah) dalam badan lalu merendahkan risiko daripada terkena penyakit jantung ataupun stroke.
  4. Mengawal paras kolestrol. Omega Guard juga bertindak untuk melawan kolestrol jahat (LDL). Ia akan mengurangkan kandungan kolestrol jahat dalam darah dan meningkatkan bilangan kolestrol baik.
  5. Mengurangkan sakit sendi. Salah satu manfaat Omega Guard ialah ia juga bersifat anti-radang. Banyak kajian menunjukkan supplement minyak ikan (EPA+DHA) amat bermanfaat dalam mengurangkan kebas dan keradangan pada sendi dan seterusnya membantu dalam merawat rheumatoid arthritis (penyakit kronik pada sendi dan juga melibatkan beberapa organ lain).
  6. Mengurangkan gejala asthma. Memandangkan Omega 3 amat baik untuk melawan radang, maka pengambilan minyak ikan Omega Guard dapat membantu mengurangkan gejala selsema, asthma ataupun radang paru-paru.
  7. Menguraikan lemak. Omega Guard mencegah pengumpulan lemak pada badan dan seterusnya mengelakkan masalah obesiti.
  8. Memelihara kesihatan kulit. Omega Guard dapat membantu melicinkan kulit dan membantu memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis dan lain-lain. 
Imej Google

Ros kongsikan juga antara testimoni keberkesanan Omega Guard.


Testimoni Omega Guard dan Meal Shakes - batuk

Testimoni Omega Guard dan Cinch untuk kurus

Testimoni Omega Guard, Lecithin dan Alfalfa untuk kurus

Testimoni Omega Guard, Lecithin dan Alfalfa untuk kurus

Testimoni Omega Guard - selsema dan kahak

Testimoni Set Kesihatan Sendi - terdapat Omega Guard

Testimoni Omega Guard untuk masalah Eczema

Cukup setakat ini perkongsian dari Ros.

Salam Sayang buat semua.
^_^

Suka diingatkan bahawa produk ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa juga penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

DAPATKAN HARGA PROMOSI DAN ISTIMEWA DARIPADA SAYA

Hubungi saya:

Rosmiyawati Anwar
Shaklee Independent Distributor
880781
017-479 2854


No comments:

Designed by UMIESUEstudio 2014